Παρασκευή 27 Σεπτεμβρίου 2013

Στα Μονοπάτια του Ομήρου

Η  Σκέψη του Ομήρου σε Υπερομηρικές Ιστορίες
Και εμείς στις κλασικές σπουδές περιμένουμε τώρα ένα σεισμό, μια πλημμύρα, έναν ιό ,ένα Κορτέζ, τους Λαούς της Θάλασσας ή ακόμη ένα δυσαρεστημένο είλωτα για να αποδείξει πως ο βασιλιάς είναι γυμνός. Οι φοιτητές που πληρώνουν δίδακτρα, οι νομοθέτες, οι άτεγκτοι πρυτάνεις, ακόμη και μερικοί από τους ίδιους τους κλασικιστές, έχουν φορέσει εκείνο τον μανδύα. Όταν τέτοιου είδους πολύπλοκες γραφειοκρατίες κλονίζονται και καταρρέουν, δεν αφήνουν πίσω τους αναδίπλωση και απομάκρυνση από τον πολιτισμό αλλά κανένα απολύτως πολιτισμό: Μια φατρία των Σκοτεινών Αιώνων που πρώτα στρατοπεδεύει πάνω στα ερείπια του ανακτόρου χαράζοντας σημάδια και εικόνες  πάνω στην γραμμική  Β και την σφηνοειδή γραφή , αλλά που τελικά σέρνεται έξω από την άβυσσο για να επαναεφεύρει τον πολιτισμό.
Ελπίζουμε  λοιπόν πως, όταν οι Κλασικές Σπουδές καταρρεύσουν παρασέρνοντας κι εμάς μαζί τους, οι Σκοτεινοί Αιώνες των Ελληνικών, έστω μετά από δεκαετίες παλιδρομήσεων, θα δώσουν τη θέση τους στην εποχή των παιδιών μας σε ένα νέο Όμηρο. Από εκείνο το χάος θα αναδυθεί ένας νέος Έλληνας, ένας ΌΜΗΡΟΣ που δεν θα αποτελεί μέρος του μυκηναϊκού ανακτόρου, αλλά θα είναι προσιτός στον καθένα και ιδιοκτησία όλως, πιο κοντά στο πνεύμα της αληθινής Ελληνικής Πόλεως.Θα βλαστήσουν  νέα φύλλα σε μια διαφορετική Άνοιξη γιατί οι ρίζες των Ελλήνων είναι βαθιές και δεν μπορούν να μολυνθούν  τόσο εύκολα. Όπως λέει και ο ίδιος ο Όμηρος για αυτό τον κύκλο:
Όπως είναι των φύλλων η γενιά, έτσι και των ανθρώπων. Τα φύλλα, άλλα τα ρίχνει ο άνεμος στη γη και άλλα βγάζει  το ολόχλωρο δάσος σαν έρθει η εποχή της Άνοιξης. Έτσι και των ανθρώπων η γενιά η μια φυτρώνει και η άλλη τελειώνει Ζ 146-150
Ο επίλογος από το βιβλίο των DAVIS HANSON AND JOHN HEATH
Αν οι νέοι αποστρέφουν το πρόσωπο  από τους αρχαίους ας όψονται αυτοί που είτε τους έκαναν να νομίζουν ότι πρέπει να χτίσουν το μέλλον τους με υλικά ενός καταδαφιστέου παρελθόντος είτε τους βύθισαν στην αφόρητη πλήξη του ακαδημαϊκού σχολαστικισμού. Τώρα ας σιωπήσουμε εμείς για να μιλήσουν οι Αρχαίοι. Ας αρνηθούμε για μια ακόμη φορά τον πειρασμό να αποδειχθούμε ανώτεροι τους, με βαρύγδουπους σχολιασμούς προσωπικές απόψεις ιδιοτέλεια ατομικής διάκρισης ελιτιστικό περιτύλιγμα κίνητρο κέρδους. Ας δούμε τους αρχαίους με τα μάτια της ψυχής μας και όχι με το μικροσκόπιο ενός εντομολόγου ή με τον φακό ενός αργυραμοιβού.Επιλογικό σημείωμα του εκδότη
 Ποιος σκότωσε τον Όμηρο
Ποιος πλήγωσε το Ελάφι της Αρτέμιδος;
Ο Αγαμέμνων σε εμμονή υπερβολή
Ποιος έκλεψε την Ελένη την Γνώση τους Θησαυρούς όλα  τα χρήματα λεφτά;
Οι Τρώες τα τρωκτικά
Ποιος  τρώει και πίνει σε βάρος ενός λαού καταχρηστικά;
Οι μνηστήρες αντινοϊκά ευρυμαχικά και αμφινομικά
Ο ΟΜΗΡΟΣ ΔΕΝ ΣΚΟΤΩΝΕΤΑΙ
διότι  κατοικεί σε δώματα Αθανάτων Υψηλά


Υπερομηρικές ιστορίες 

  

 Από τις  Λεωφόρους  Λαοφόρους  της   Σκέψεως  του Ομήρου 


1 σχόλιο:

Εδώ Ομηρούπολη Ονειρούπολη